piątek, 17 lutego 2006 00:00 |
W statystyce wypadków paralotniowych w roku 2003, opublikowanej w DHV-Info 127, następstwa obrażeń podczas użycia spadochronów ratowniczych. Okazało się, że za duże obciążenia spadochronów ratowniczych prowadziły niekiedy do twardego lądowania oraz obrażeń.Wielu pilotów wówczas postulowało, aby granice pracy dopuszczonych przez DHV spadochronów ratowniczych pokazać wszystkie w jednym zestawieniu.
Niniejsza tabela przedstawia owe zakresy.
W kolumnie „maximal zulässige Anhängelast“ jest podany wymiar maksymalnego dopuszczalnego obciążenia spadochronu ratowniczego. Owe maksymalne dopuszczalne obciążenie odpowiada ciężarowi podczas testu wytrzymałościowego lub obciążeniu przy opadaniu 6,8 m/s, w przypadku, gdy jest ono niższe od granicy wytrzymałości. Maksymalne dopuszczalne obciążenie nie może zostać przekroczone.
W kolumnie „Anhängelast bei 6,8 m/sek.“ jest podane obciążenie przy jakim osiągnięto opadanie 6,8 m/s podczas pomiarów za samochodem testowym.
Aby zmniejszyć ryzyko ulegnięcia obrażeniom podczas lądowania ze zwiększoną prędkością opadania na spadochronie ratowniczym DHV zaleca: Waga startowa pilota powinna być o ok. 25% mniejsza od obciążenie przy opadaniu 6,8 m/s („Anhängelast bei 6,8 m/sek.“) Obliczamy następująco:„Anhängelast bei 6,8 m/sek.“ * 0,75 = Zalecane obciążenieOsiągniemy przez to prędkość opadania między 4,5 a 5,5 m/s bez negatywnego wpływu na czas otwarcia spadochronu ratowniczego.Przed rokiem 1997 dopuszczalne obciążenia spadochronu ratowniczego leżały wyżej niż obciążenia przy 6,8 m/s . Te dane są w tabeli oznaczone * w nawiasach (*).Po w prowadzeniu w roku 1997 zmian w przepisach budowy zalecono aby dopuszczalne obciążenie zasadniczo nie było wyższe od obciążenia przy opadaniu 6,8 m/s.Przy sterowalnych spadochronach ratowniczych nie jest możliwe przeprowadzenia badania prędkości opadania samochodem testowym a jedynie w locie przez pilotów testowych DHV. W takim przypadku w tabeli podane są najwyższe prędkości opadania podczas lotu testowego.
Wartości te są oznaczone przez **. Informacja na podstawie: www.dhv.de/typo/Empfehlungen_Rettung.2566.0.html
|