Zalecenia DHV dotyczące klasyfikacji paralotni |
czwartek, 16 lutego 2006 00:00 | |||
Stan 8.02.2006
Klasa DHV 1Grupa docelowa i zalecane doświadczenia:Dla pilotów wszystkich stopni umiejętności, od początkujących do przelotowców, szczególnie wysoki nacisk położony jest na bezpieczeństwo pasywne paralotni. Dla pilotów z nalotem rocznym mniej niż 15-20 godz. Zalecane są wyłącznie paralotnie z dopuszczeniem DHV 1. Wymagania w normalnym locie:Zachowania paralotni tej klasy w locie i sterowaniu ustawione są na opanowanie podstaw techniki lotu w szkoleniu podstawowym. Dla wykonywania lotów termicznych wymagane jest opanowanie aktywnych technik lotu. Wymagania przy zaburzeniach:Zachowanie się paralotni przy zaburzeniach nie stawia ponad przeciętnych wymagań od pilota w zakresie reakcji i wyszkolenia. Wymagane są jednak od pilota podstawowe umiejętności w zakresie zapobiegania oraz opanowania zaburzeń skrzydła. Wymagania przy szybkim zejściu:Bezpieczne wykonywanie wymagających manewrów takich jak np. spirala czy B-stall wymaga praktycznych umiejętności. Zleca się nabycie ich na określonym typie paralotni podczas treningu bezpieczeństwa. Przydatność do szkolenia:Zasadniczo nadają sią do szkolenia. Klasa DHV 1/2Grupa docelowa i zalecane doświadczenia:Dla pilotów latających w termice i wykonujących przeloty, którzy przez regularne wykonywanie lotów posiadają zaawansowane umiejętności w technice lotów przy nalocie rocznym 20-30 godz. Wymagania w normalnym locie:Zachowania paralotni tej klasy w locie i sterowaniu, z powodu częściowo krótszych dróg sterowania, mniejszego tłumienia podwinięć i wahań oraz dynamiczniejszego zachowania w zakrętach wymaga precyzyjnego i z wyczuciem sterowania oraz daleko idącego zautomatyzowania podczas aktywnego stylu latania. Wymagania przy zaburzeniach:Zachowanie się paralotni przy zaburzeniach stawia podniesione wymagania dla wytrenowania i szybkości reakcji pilotów. Powinni oni posiadać praktyczne umiejętności wystarczające dla zapobieżenia i opanowania gwałtownych zaburzeń, w szczególności jednostronnego i czołowego podwinięcia. Jeśli nie posiada się takich umiejętności wówczas zaleca się trening bezpieczeństwa, najlepiej na danym typie paralotni. Wymagania przy szybkim zejściu:Manewry w locie takie jak np. spirala czy B-stall, stawiają, z powodu wymagającego zachowania w sterowaniu, wysokie wymagania wobec pilotów. Wymagane są dobre umiejętności praktyczne tych manewrów. W innym przypadku zaleca się trening bezpieczeństwa, najlepiej na danym typie paralotni. Przydatność do szkolenia:Nadaje się, jeżeli producent w instrukcji fabrycznej nie wykluczył takiej możliwości. Klasa DHV 2Grupa docelowa i zalecane doświadczenia:Dla pilotów zorientowanych na wyczynowe wykonywanie przelotów, którzy przez wieloletnią i regularną praktykę w locie, ok. 50 godz. rocznie oraz posiadają dobrze ugruntowane umiejętności techniki lotu. Wymagania w normalnym locie:Wymagające zachowania się w locie i sterowaniu paralotni tej klasy (krótkie drogi sterowania, wysoka dynamika, niskie tłumienie wahań we wszystkich osiach) wymagają intensywnego treningu technik sterowania i aktywnego latania jak również ugruntowania umiejętności technik lotu aby rozpoznać i zapobiec skłonnościom do zaburzeń skrzydła. Wymagania przy zaburzeniach:Zachowania tych paralotni po zaburzeniach stawia wysokie wymagania dla szybkości reakcji i wytrenowania pilota. Bezpieczne opanowanie zachowania się paralotni po zaburzeniach wymaga dużego doświadczenia praktycznego w tych stanach lotu. Jeśli nie posiada się takich umiejętności wówczas zaleca się trening bezpieczeństwa, najlepiej na danym typie paralotni. Wymagania przy szybkim zejściu:Zachowanie się przy takich manewrach jak np. spirala czy B-stall w tej klasie może być nieprzeciętnie wymagające i specyficzne dla danej paralotni. Dlatego pilot powinien posiadać ugruntowane umiejętności wykonywania tych manewrów. Gdy doświadczenie jest niewystarczające zaleca się trening bezpieczeństwa, najlepiej na danym typie paralotni Przydatność do szkolenia:Zasadniczo nie nadaje się. Klasa DHV 2/3 i 3Grupa docelowa i zalecane doświadczenia:Dla pilotów z rozległym doświadczeniem w lotach ok. 75 godz. rocznie dla klasy 2-3 i ok. 100 godz. rocznie dla klasy 3, którzy chcą się realizować w przelotach sportowych. Wymagania w normalnym locie:Zachowania się paralotni tych klas zoptymalizowane są na wysoki wyczyn i wymagają rozległej, wieloletniej praktyki w lataniu oraz wysoko ponadprzeciętnych umiejętności z techniki lotu. Wymagania przy zaburzeniach i przy szybkim zejściu:Wyzwania, które stawiają te paralotnie po zaburzeniach wymagają od pilota szybkości reakcji oraz wytrenowania w najwyższym wymiarze. Bezpieczne opanowanie ekstremalnych zachowań w locie po zaburzeniach i wymagających manewrach jak np. szybkie wytracanie wysokości, musi być, przez ciągły trening, na najwyższym poziomie. Wykluczone muszą być nawet małe błędy w reakcjach na zaburzenia skrzydła i ekstremalne stany lotu. Przydatność do szkolenia:Zasadniczo nie nadaje się
|
Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności. | |
Akceptuję pliki cookie. |